Tuesday 24 January 2017

5 Kaedah Serikan Ruang Rumah

Perabot yang berjenama dan mahal belum bermakna anda mampu membuatkan kediaman tampil berseri. Anda masih perlu menitikberatkan beberapa hal terutama soal pencahayaan dan perhiasan agar kediaman anda tampil bersinar dan punyai aura yang tersendiri.  Berikut antara perkara yang harus anda lakukan. 




1. Gunakablind untuk kesan yang lebih baik berbanding langsir di mana ia boleh memantulkan cahaya matahari ke ruang siling.

 

2. Gunakan warna terang bagi membolehkan cahaya dipantulkan dan menyerap masuk ke dalam ruang interior.



3. Tumbuhan hijau juga boleh digunakan untuk membawa masuk lebih banyak cahaya dari luar rumah. Selain tujuan penataan dekorasi rumah, ia juga bertindak sebagai ejen pengudaraan yang berkesan.



4. Anda boleh menggunakan throw atau karpet dengan rekaan warna dan corak yang lebih terang dan ceria. Ia juga mampu membawa kontras kepada penataan rumah yang suram.



5. Anda boleh memilih hiasan ayat-ayat suci kaligrafi sebagai hiasan yang terbaik untuk menambahkan lagi seri pada ruang tamu anda.






No comments:

Post a Comment

"HEY BABY ....DEKAT LAGI,,,,"

Kalau hanya baca tajuk mesti salah faham. Tapi sebenarnya ia adalah bait lirik sebuah lagu yang bukan tujuan maksiat sebaliknya mahu me...