Tuesday, 15 August 2017

DOA / AYAT MURAH REZEKI





Doa yang memudahkan, melancarkan dan memperluaskan rezeki. Amalkannya setiap hari dengan istiqamah dan jangan pula berputus asa jika rezeki belum dikabulkan. 

Sedangkan Rasulullah pun menunggu selama 18 bulan untuk dikabulkan salah satu doanya (iaitu doa agar kiblat kaum muslimin mengarah ke Mekkah bukan ke masjis Aqsa di Palestina.) 

Sesungguhnya rezeki itu datangnya daripada Allah. Wallahualam.



Wednesday, 9 August 2017

KELAS SENI LUKISAN KALIGRAFI



Kelas Lukisan Kaligrafi & Marketing OHSEM kali ke 4 by Faisal Alwie


Selesai dengan jayanya bersama peserta2 yg ohsem sporting semuanya! terima kasih kepada #TeamGaleri dalam menjayakan program ini 😁👍👍


InsyaAllah, Kelas Lukisan Kaligrafi & Marketing #4

pada SEPTEMBER 2017














Monday, 7 August 2017

3 Gaya Susunan Sofa di Ruang Tamu




Gaya dan susun atur tempat duduk ruang tamu memerlukan sentuhan kreatif dan beberapa kehendak praktikal perlu dipatuhi. Tiga gaya asas mengatur tempat duduk di ruang tamu ialah:


1. Susunan segi tiga



Gaya susunan segi tiga membabitkan kedudukan tiga penjuru iaitu sofa tiga tempat duduk disusun mengadap meja kopi, diiringi sofa satu tempat duduk ditempatkan di kedua-dua penjurunya. Gaya ini pilihan popular di ruang tamu kerana kedudukannya mesra selain memudahkan tetamu serta tuan rumah berbual juga mengatur kedudukan apabila hendak duduk.


2. Susunan bulat


Gaya susunan bulat mengutarakan sofa berbentuk L dengan sofa satu tempat duduk tambahan ditempatkan di sisi manakala meja kopi diletak di tengah ruang. Gaya ini popular untuk ruang tamu moden kerana nampak santai dan sesuai bagi memupuk kemesraan keluarga.


3. Susunan separuh bulat



Gaya susunan separuh bulat disusun dengan sofa dua atau tiga tempat duduk dijadikan fokal dan dikelilingi sofa satu tempat duduk serta meja kopi di tengah. Gaya ini agak formal iaitu tuan rumah duduk di sofa tengah dan dikelilingi tetamu. Gaya ini amat sesuai untuk tuan rumah memberi tumpuan kepada kesemua tetamunya.

LASTLY, BELI SENI KALIGRAFI DI FAISAL ALWIE'S ART
Buat sedikit perubahan, hias ruang tamu, bilik tidur dan ruang bacaan anda 
dengan karya seni dari Faisal Alwie's Art!


==========================================================
Hubungi kami :
Galeri Seni Faisal Alwie
E-23-1 , Alam Avenue 2,
Jalan Serai Wangi M16/M
Seksyen 16, 40200 
Shah Alam , Selangor


Sebarang pertanyaan Tempahan Whatsap
SILA KLIK INI :

faisalalwiesart@gmail.com

Faisal Alwie - 017 205 0789
Feya Rahim - 010 710 2224
Wahidah Rani - 012 347 0180


Boleh di COD (self Collect)
Pos ke Seluruh Malaysia


sumber: tipshiasandalaman.blogspot.com

3 Warna Terbaik Untuk Cat Rumah



1.HIJAU




 warna yang cukup sesuai untuk ruang tamu yang biasanya menjadi ruang yang pertama ditemui ketika memasuki rumah. Dikatakan hijau ni sesuai untuk ruang tamu kerana warna hijau ni melambangkan KETENTERAMAN dan RASA SENTOSA






2. Ungu atau lavender 
paling sesuai untuk bilik tidur memandangkan warna ini sangat MENENANGKAN. Warna ungu akan memberikan rasa SELESA dan TENANG



3. Jingga atau warna oren 
amat serasi dengan ruang makan. Warna oren akanMEMBANGKITKAN SELERA dan MEMBANTU PENGHADAMAN ketika menikmati hidangan setiap hari. 



LASTLY, BELI SENI KALIGRAFI DI FAISAL ALWIE'S ART
Buat sedikit perubahan, hias ruang tamu, bilik tidur dan ruang bacaan anda 
dengan karya seni dari Faisal Alwie's Art!

==========================================================
Hubungi kami :
Galeri Seni Faisal Alwie
E-23-1 , Alam Avenue 2,
Jalan Serai Wangi M16/M
Seksyen 16, 40200 
Shah Alam , Selangor


Sebarang pertanyaan Tempahan Whatsap
SILA KLIK INI :

faisalalwiesart@gmail.com

Faisal Alwie - 017 205 0789
Feya Rahim - 010 710 2224
Wahidah Rani - 012 347 0180


Boleh di COD (self Collect)
Pos ke Seluruh Malaysia



Sumber : dekorumah.blogspot.com

Wednesday, 2 August 2017

7 Tips Menghias Rumah Agar Kelihatan Luas


"Rasanya bilik Liza tadi sama besar saja luasnya dengan bilik aku? Perabot dan barang-barang sama saja, tak ada tambah apa-apa, pun tak ada yang kurang. Tapi, bilik aku ni rasa sempit betul. Mungkin dia ada hiasan agaknya tadi. Aku pun nak cari jugalah hiasan. Tapi, hiasan apa yang sesuai ya?"

Syoknya kalau dapat ruang yang besar dan luas! Boleh letak apa saja yang diimpikan tanpa perlu risau ruang jadi sempit. Apatah lagi bergerak dengan bebas tanpa perlu risau ruang jadi sempit. Apatah lagi bergerak dengan bebas tanpa perlu risau terlanggar bucu katil atau kotak mahupun perabot yang tersusun di lantai.

======================================================
7 TIPS MENGHIAS RUMAH SEMPIT AGAR KELIHATAN LUAS
======================================================

1. CAT RUANG DENGAN WARNA LEMBUT DAN RINGAN

Warna-warna terang dan ceria misalnya memang menambah seri kediaman namun ia boleh membuatkan satu-satu ruang kelihatan kecil. Warna-warna lembut dan ringan seperti putih, krim, kelabu pucat dan biru awan pula boleh membuatkan ruang yang kecil nampak luas.

2. GUNA PERABOT PELBAGAI FUNGSI

Elakkan meletak banyak perabot dalam ruang yang kecil kerana ia akan membuatkan ruang itu nampak padat, malah sukar untuk bergerak. Beli perabot yang mempunyai pelbagai fungsi seperti kerusi ottoman yang mempunyai ruang penyimpanan.

3. LETAK CERMIN

Salah satu tips ,emghias rumah sempit agar menampilkan ruang yang luas adalah dengan meletakkan cermin di dalamnya. Contoh, cermin telah diletakkan pada bahagian pintu wardrobe untuk menjimatkan ruang dan menjadikannya nampak lebih lapang. Bijak kan?

4. GUNA PERABOT YANG TIDAK MENGAMBIL RUANG

Sebaiknya, beli perabot yang bersaiz kecil untuk ruang kecil. Perabot bersaiz besar biasanya akan memakan banyak ruang. Disarankan juga, beli katil yang tiada bahagian kepala katil. Ini bukan sahaja menjimatkan ruang, tetapi juga memberi kesan ruang nampak lebih luas.

5. ATAU, LETAK SATU PERABOT SAHAJA

Jika anda masih mahu guna perabot bersaiz besar dalam ruang kecil, pastikan hanya perabot itu sahaja diletakkan dalam ruang itu. Ini adalah tips menghias rumah yang sempit agar tidak terlalu sarat dengan barang, lalu menjadikannya nampak kecil.

6. TAMBAH RONA GELAP PADA SILING

Rona gelap jika digunakan pada siling akan memberi gambaran ruang yang lebih besar dengan siling yang tinggi

7. BELI SENI KALIGRAFI DI FAISAL ALWIE'S ART

Buat sedikit perubahan, hias ruang tamu anda dengan karya seni dari Faisal Alwie's Art!



Dan pelbagai lagi bahan yang digunakan untuk menjadikan lukisan kaligrafi beliau lebih nampak menarik..tidak HAIRANLAH ..lukisan memang TAHAN LAMA dan anda TIADA MASALAH untuk spray dengan air biasa jika berhabuk.. Sebenarnya, banyak lagi testimoni dan respon positif yang kami dapat daripada para pelanggan!!

==========================================================
Hubungi kami :
Galeri Seni Faisal Alwie
E-23-1 , Alam Avenue 2,
Jalan Serai Wangi M16/M
Seksyen 16, 40200 
Shah Alam , Selangor


Sebarang pertanyaan Tempahan Whatsap
SILA KLIK INI :
faisalalwiesart@gmail.com

Faisal Alwie - 017 205 0789
Feya Rahim - 010 710 2224
Wahidah Rani - 012 347 0180


Boleh di COD (self Collect)

Pos ke Seluruh Malaysia



Tuesday, 1 August 2017

Artseven Digital Printing





" JIRAN JELES DOK USHA USHA HIASAN KALIGRAFI DINDING RUMAH ! "

haaa..jangan jeles dan jangan pening lagi mana nak carik 
hiasan Kaligrafi ohsem ni..

Material :
Print ArtCanvas
Ink UV
Cotton 100%
Strech Kayu

Ciri :
Ayat tidak Ciplak
Tahan Lama
Warna Takkan Pudar
Background seakan Lukisan Tangan 
Ringan 
Mudah digantung

Idea :
Gabungan Pelukis & Penulis Khat Tanah Air 

Call : 
019 644 5086 - farina
012 347 0180 - Wahi

Galeri Faisal Alwie 
E-23-1 ,Alam Avenue 2, 
Jalan Serai Wangi M16/M,Seksyen 16
40200, Seksyen 16 Selangor

Tempahan Dan Proses Lukisan Kaligrafi





==========================================================
'' RANCANG HIAS RUMAH ANDA DENGAN ABSTRAK KALIGRAFI ESKLUSIF "
==========================================================

Alhamdulillah dah ramai memiliki hiasan Seni Kaligrafi dari Faisal Alwie


"Rumah saya terus nampak exclusive, sebab dengan pemilihan warna yang dicadang Tuan Faisal memang sesuai dengan tema rumah"
-D Mubarak(Seri Gombak Height)

"Dah lama saya cari lukisan yang begini, gabungan kaligrafi dan abstrak,sebab 2 manfaat yang kita dpt ,tetamu yang dtg ke rumah dapat membaca Kalimah suci dan dari situ sy jugak dapat menyampaikan mesej dari segi warna ..alhamdulillah "
- Tuan Ahmad (Rawang)

"Memang Superrbb.. tak pasal2 aunty tukar semua lukisan lain kpd lukisan kaligrafi sebab baru nampak ada kalimah ,setiap kali aunty nak pergi kerja mesti pandang dekat lukisan n baca kalimah yang ada dekat lukisan tu.."
-Puan Diana Lean (Ampang)

=====================================================
KENAPA MESTI PILIH LUKISAN KALIGRAFI DARI FAISAL ALWIE???
======================================================

♦️Lukisan Faisal Alwie sudah keluar di media Tv3,Tv Alhijrah, Sinar Harian, Utusan Malaysia dan majalah
♦️Hasil sudah sampai ke Peringkat Kerabat Diraja Sultan Selangor & Tengku Mahkota Pahang
♦️Hasil handmade 100%
♦️Limited Edition
♦️Pemilihan warna abstrak yang sangat mengujakan
♦️Pelukis /Penulis Khat berpengalaman
♦️paling menarik ,pelukis dapat menterjemahkan apa yang pelanggan mahu dan perkara yang perlu disampaikan dalam lukisan
"Sampaikanlah walaupun satu ayat..."
Pelukis Faisal Alwie lebih mementingkan perkara di atas,dimana lukisan kaligrafi yang dihasilkan olehnya bukan semata mata untuk hiasan tetapi adalah paling penting...
♦️PERINGATAN diri sendiri
♦️PENYAMPAIAN kepada mereka yang melihat dan menikmatinya

Bahan bahan yang digunakan oleh Pelukis
✔️Acrylic 

✔️ink aero made in GERMANY

✔️sandtexture

✔️woodshen
✔️mix media
✔️canvas 100% artcotton



Dan pelbagai lagi bahan yang digunakan untuk menjadikan lukisan kaligrafi beliau lebih nampak menarik..tidak HAIRANLAH ..lukisan memang TAHAN LAMA dan anda TIADA MASALAH untuk spray dengan air biasa jika berhabuk.. Sebenarnya, banyak lagi testimoni dan respon positif yang kami dapat daripada para pelanggan!!

==========================================================
Hubungi kami :
Galeri Seni Faisal Alwie
E-23-1 , Alam Avenue 2,
Jalan Serai Wangi M16/M
Seksyen 16, 40200 
Shah Alam , Selangor


Sebarang pertanyaan Tempahan Whatsap
SILA KLIK INI :
faisalalwiesart@gmail.com

Faisal Alwie - 017 205 0789
Feya Rahim - 010 710 2224
Wahidah Rani - 012 347 0180


Boleh di COD (self Collect)

Pos ke Seluruh Malaysia