Saturday 30 March 2013

Al - Alim - Yang Maha Mengetahui

Assalamualaikum :D

Pengetahuan manusia mungkin boleh memcipta sains atau teknologi  yang luar biasa. Sekarang nie, dizaman serba maju begini banyak yang boleh kita jelajah dan ketahui. Nak cari info ? Pakcik Google ada. Nak cari kawan ? Facebook ada, Twitter, Myspace lah, apa lah dan seangkatan dengan nya. Nak tgk sedikit sebanyak life kawan atau pun artis ? Youtube ada, Instagram, Keek bla bla and bla. Nak pergi bulan? Dah boleh sangat. Nak pergi Matahari ? Itu jangan cakap. Comfirm tak sampai. Haha. 

Tapi sehebat mana pun fizikal mental manusia mahupun produk ciptaan manusia, (bukan Produk 1Malaysia ye hehe) kita takkan dapat meniru ilmu makhluk kecil seperti semut. Tidak akan! Tak boleh! Tidak mungkin! Impossible! No! Amboihh excited lebih sampai speaking london pulak. Maka,marilah kita mengamalkan ilmu yang kita miliki dengan sebaik-baiknya bagi melapang kan jalan kita.

Jika menguasai ilmu ekonomi, sebarkan lah dengan cara berniaga yang benar. Jika ada kelebihan di buku, boleh diamal atau sebarkan melalui wakaf buku atau Al-Quran untuk menarik "Al-'Alim" menganugerahkan ilmunya kepada kita. Jika ada kemahiran anugerah Ilahi, kita kongsi bersama hadiah-Nya. Sesungguhnya saya ikhlas berkongsi apa yang saya miliki dengan kalian juga keluarga yang tak pernah berhenti menyokong impian saya.
 Jadi zikir-zikir "Al- 'Alim" dapat menebar pesona kebaikan dan membuka rahmat bagi alam semesta. Mengamalkan zikir suci dalam kehidupan seharian dapat menambah hati ingin selalu menikmati kenikmatan dari Allah. Kesucian Allah terpancar dari lisan lisan Asma' ini. Saat kita menikmati ciptaan-Nya, disinilah terasa kesempurnaan penciptaanya, tak akan mampu kita raih dengan pengetahuan kita yang amat terbatas.


Wahh, mukadimah yang sungguh panjang. Tujuan sebenar ada lah ini :) Alhamdulillah, ilham datang dariNya maka terhasillah Karya Al-'Alim



Kepada pelanggan yang setia, saya tak pernah menganggap kalian pembeli, penempah, peng'order, pe..itu,  pe..ini dan sebagainyaa, malah kita adalah sahabat yang baru dipertemukan.  
Ilmu seseorang harus membawanya kepada iman, selanjutnya ini mengantarnya kepada keikhlasan dan ketundukan kepada Allah. 

Salam.


" Hiasan Lukisan Seni Khat / Seni Kaligrafi Islam "














No comments:

Post a Comment

"HEY BABY ....DEKAT LAGI,,,,"

Kalau hanya baca tajuk mesti salah faham. Tapi sebenarnya ia adalah bait lirik sebuah lagu yang bukan tujuan maksiat sebaliknya mahu me...